BBB FITTOR!

Nu har jag suttit och SKRIKIT åt min jävla leverantör, inte direkt åt dom eftersom deras jävla kundtjänst stänger ju kl 10, men rakt ut i luften iaf.
För att mitt jävla internet VÄGRADE fungera när jag hade min nätkabel i datorn så jag fick köra med långsamt trådlöst istället.


*VARNING FÖR EN FÖRKLARING NI EJ KOMMER FÖRSTÅ*


Det som händer då, ni som fattar, är ju att det blir en flaskhals i uppkopplingen eftersom min äckliga router inte klarar av 100mb ner, och för att mitt nätverkskort inte stödjer "nya" N tekniken vilket jag hatar. Sladdar är nämligen det värsta jag vet.
Testade verkligen allt jag kunde komma på som kunde ställa till mitt problem.

Jag...
  1. ...drog ut alla sladdar (som dom alltid säger när man dom få gångerna ringer till "kundtjänsten". Hatar det.)
  2. ...kopplade om min router.
  3. ...kopplade ur modemet.
  4. ...drog om alla sladdar mellan modemet och routern
  5. ...körde datorn på trådlöst vilket fungerade så jag trodde det var fel på routern
  6. ...testade med andra nätsladdar
  7. ...körde med nätsladden direkt i uttaget
  8. ...kollade min ipconfig i CMD
  9. ...gjorde ett TP-Test
  10. ...kollade netstat i CMD (vet att det va ganska onödigt men jag tänkte iaf testa)
INGENTING fungerade och jag började bli RIKTIGT jävla arg.

Men som som ni alla vet så lyckas jag alltid bevisa att jag är bäst på allt som rör teknik och data och jag löste problemet efter 15 min intensivt tänkade och klickande. Och som vanligt så var det den enklaste lösningen som var svaret.

Jag gjorde en snabb renew i IPCONFIG och allt löste sig direkt. Kändes lite pinsamt att jag inte gjorde det direkt, eller iaf efter jag gjort en ip check.

IAF så fungerar det as bra nu, lika snabbt som det ska vara och jag har 100 ner igen istället för 54mbit som suger åsnepenis.

NEJ JAG TÄNKER INTE SÄGA HEJ FRÅN DIG BELLA

OCH till alla er IT-dyslektiker så kommer jag INTE hjälpa er om ni får problem med era datorer. Blir det problem så GÖR OM, GÖR RÄTT istället och LÄÄÄÄÄR ER.
Gör INTE som bella gjorde med min dator iaf. Det kommer upp en ruta efter hon startat om MIN dator där det står något om default sa hon, idioten trycker på JA (GAAAAAAAH) och mitt desktop blir PRECIS som det var innan, utan mina fina ikoner och länkar osv. Så nu måste jag göra om allt igen och leta genvägar osv.....

Man borde skriva ett elfte budord eller något som ALLA skall följa.

11. Tjejer skall ej vistas nära en dator utan hjälp av KUNNIGT manligt sällskap i närheten.


HATAR folk som aldrig lär sig.



Kommentarer
Postat av: ems

den där rutan hatar jag!

2008-10-30 @ 03:58:48
URL: http://withorwithoutme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0