Befodran eller nytt jobb?

Jahapp, nu ligger (läs sitter) jag då här och min perfekta hjärna är fylld av tankar över min framtid. Vad skall hända? Vad skall jag välja?

Jag har då som ni läst i rubriken fått en befodrar som rookie säljare där jag jobbar nu. Det är jag och 3 till som nu nästa vecka kommer börja med ett nytt projekt.
Som rookie säljare har vi både högre lön, MYCKET högre provision och mer ansvar för oss själva.
På fredag ska vi även ha möte och utbildning av den absolut högsta killen i företaget. Om vi säger såhär: vi har min chef > högsta chefen på företaget > styrelsen > killen som skall hålla i min utbildning. Han har MAKT som heter duga alltså, men en knäpp med fingrarna kan han stänga ner hela bolaget på en sekund om han känner för det, så det känns lite läskigt att träffa killen kan jag lova.

Sen har jag EVENTUELLT fått ett jobb hos Telenor som säljare och nu kommer då det jobbiga.

Om jag stannar kvar och tar min befodran så får jag som sagt högre lön, bättre förmåner och kan även bli befodrad till junior säljare framöver och sedan till senior säljare osv.

Byter jag jobb så måste jag börja om från noll som säljare igen, MEN jag får lite högre fast lön än om jag stannar kvar men en lägre provision. Kunden kommer dock till MIG och inte tvärtom vilket jag tycker är både roligare och skönare, och jag får stå i Nacka Forum isf.

Vet verkligen inte vad jag ska göra...sjukt jobbigt.

För 2 månader sen så var jag på gränsen att sälja lägenheten för att klara av ekonomin och nu måste jag välja mellan 2 jobb där jag utan problem kan få en lön på över 20k i månaden. Livet tar konstiga vägar ibland.

Snälla lämna ett spår och ge förslag på hur jag ska göra!


Peace out, sängen väntar.

Kommentarer
Postat av: cecilia

befodran, de visar ju att de tycker att du är något att satsa på, då kan du klättra vidare. Fast inte om det är pest och pina, då ska du såklart byta jobb.

2008-11-04 @ 21:10:15
URL: http://celia.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0